Velkommen til SEF A/Ss kandidatbank

Tak for din interesse for SEF A/S.

For at gøre processen så ​nem​ som mulig, mens vi samtidig overholder persondataforordningen, beder vi dig om at acceptere, at vi opbevarer dine data, inden du upload​e​r di​n​ LinkedIn ​profil​ og/eller ​dit CV.

Med venlig hilsen

SEF A/S

Accepter vores håndtering af personlige oplysninger

Privatlivspolitik for ansøgere til stillinger ved SEF A/S 

1.      BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER VED REKRUTTERING

Når du søger en stilling hos os, modtager og behandler vi en række personoplysninger om dig.

Retningslinjerne for vores behandling af personoplysninger findes i EU’s databeskyttelsesforordning[1] og den danske databeskyttelseslov[2], som begge trådte i kraft den 25. maj 2018.


I forbindelse med rekrutteringsprocessen behandler vi almindelige personoplysninger om dig, men det kan også ske, at vi behandler særlige personoplysninger, CPR-nr. eller oplysninger om strafbare forhold.

I det følgende kan du læse mere om, hvilke oplysninger vi behandler om dig, når du søger en stilling hos os.

 

2.      FORMÅL

Formålet med at indsamle personoplysninger om dig i rekrutteringsprocessen er at vurdere, om du er en kvalificeret kandidat til en ledig stilling hos SEF A/S.

Formålet med denne privatlivspolitik er at informere dig om, hvilke personoplysninger SEF behandler om dig, hvordan dine personoplysninger opbevares, hvornår oplysninger slettes samt hvilke rettigheder du har i henhold til lovgivningen.

 

3.       DATAANSVARLIG 

Den juridiske enhed som er ansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger er:


SEF A/S, Fåborgvej 44, 5700 Svendborg, CVR: 32879934, Telefon: 62 20 11 20.

 

4.       KATEGORIER AF OPLYSNINGER OG BEHANDLINGSGRUNDLAG

Når vi modtager din ansøgning

I rekrutteringsprocessen er det de personoplysninger, som fremgår af din ansøgning, CV og andre medsendte dokumenter, der bliver registreret.

Det vil typisk være følgende oplysninger: Navn, adresse, fødselsdato, køn, telefonnummer, e-mailadresse, CPR-nr.-, ægteskabelig status, uddannelse(r), karrierehistorik, kørekortoplysninger, anbefalinger/referencer. 

Retsgrundlaget for behandlingen er samtykke i medfør af Databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra a samt interesseafvejning i medfør af Databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra f.

 

Vi vurderer ansøgningen

Vi vurderer specifikt hver enkelt ansøgers kvalifikationer i forhold til den opslåede stilling. Når vi har læst ansøgningerne, udvælger vi kandidater til ansættelsessamtale(r).

Når vi har udvalgt dig til ansættelsessamtale

I forbindelse med ansættelsessamtalerne modtager vi yderligere oplysninger om dig, som vi noterer til brug for det videre rekrutteringsforløb.

Vi anvender databeskyttelsesforordningens art. 6 (1) (b) som hjemmel, da der er tale om personoplysninger, som du selv har oplyst med henblik på at blive ansat.

Straffeattest

I nogle stillinger er det nødvendigt at se en straffeattest. Vi vurderer altid i forhold til den enkelte stillings indhold, om det er nødvendigt at bede dig om en straffeattest.

Vi anvender samtykke efter databeskyttelseslovens § 8, stk. 3 som hjemmel, når vi indhenter straffeattester. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage. Det kan du gøre ved at kontakte os på kontaktoplysningerne ovenfor. Hvis du trækker dit samtykke tilbage, har det først virkning fra dette tidspunkt. Det påvirker derfor ikke lovligheden af vores behandling af oplysningerne frem til tidspunktet, hvor du trækker dit samtykke tilbage.

5.      OPBEVARING OG SLETNING

Dine personoplysninger slettes, når der ikke længere er et sagligt formål med deres forsatte opbevaring.

Hvis du bliver ansat, gemmer vi de oplysninger, som har været en del af rekrutteringsprocessen, i din personalemappe, og du vil blive informeret om vores privatlivspolitik for ansatte. 

Modtagne ansøgninger fra ansøgere, der ikke har fået jobbet, slettes senest 6 måneder efter ansøgningsrunden er afsluttet. Du vil forinden 6 måneder få en påmindelse. Dine data slettes fra databasen, medmindre du forlænger dit samtykke til SEF A/S, der lagrer dine personlige data i de næste 6 måneder.

Vi forbeholder os retten til at opbevare dine personoplysninger i en længere periode end angivet ovenfor, hvis det anses for nødvendigt for at fastlægge, gøre gældende eller forsvare et retskrav.

 

6.      DELING AF DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER

Dine personoplysninger vil blive delt med SEF A/S’ medarbejdere, der er involveret i den specifikke ansættelsesproces.

SEF A/S kan dele dine oplysninger med sin(e) databehandler(ere), herunder bl.a. vores systemleverandør, Recruitio og dennes hostingleverandører, rekrutteringsbureauer, udbyder af personlighedstests, offentlige myndigheder i forbindelse med etablering af fleksjobs og tilsvarende ordninger. I disse tilfælde garanterer SEF A/S at der er indgået fornødne databehandleraftaler i overensstemmelse med kravene hertil, i databeskyttelsesforordningens art. 28. Art. 28 pålægger disse databehandlere at gennemføre passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger på en sådan måde, at behandlingen opfylder kravene i Databeskyttelsesforordningen og sikrer beskyttelse af dine rettigheder.

Dine personoplysninger kan endvidere videregives til myndigheder, i det omfang, det følger af en retlig forpligtelse, og er nødvendigt for at udføre den opgave SEF A/S har fået pålagt eller er nødvendigt for, at vi kan forfølge en legitim interesse.

 

7.      DINE RETTIGHEDER

Med henblik på at skabe åbenhed omkring behandlingen af dine personoplysninger, skal vi som Dataansvarlig oplyse dig om dine rettigheder.

Du har følgende rettigheder når vi behandler dine personoplysninger:

Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte os. 

Ret til at se oplysninger (indsigtsret), artikel 15
Du er som registreret til enhver tid berettiget til at anmode os om at modtage oplysninger om blandt andet, hvilke oplysninger vi har registreret om dig, hvilket formål registreringen tjener, hvilke kategorier af personoplysninger og modtagere af oplysninger der evt. måtte være, samt oplysning om hvorfra oplysningerne stammer.

Ret til berigtigelse, artikel 16
Du har som registeret ret til at få urigtige personoplysninger om dig selv berigtiget af os, uden unødig forsinkelse. Såfremt du bliver opmærksom på, at der er fejl i de oplysninger, som vi har registreret om dig, opfordrer vi dig til at rette skriftlig henvendelse til os, så oplysningerne kan blive berigtiget.

Ret til sletning, artikel 17
I visse tilfælde, har du ret til at få alle eller visse af dine personoplysninger slettet af os, forudsat at en række betingelser er opfyldte. F.eks. hvis du trækker dit samtykke tilbage, og vi ikke har et andet retsgrundlag for at fortsætte behandlingen. I det omfang en fortsat behandling af dine oplysninger er nødvendig, f.eks. for at vi kan overholde vores retlige forpligtelser, eller for at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, er vi ikke forpligtet til at slette dine personoplysninger.

Ret til begrænsning af behandling, artikel 18
Du har visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne - bortset fra opbevaring - med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

Ret til indsigelse, artikel 21
Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger.

Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet), artikel 20
Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.

 

Din ret til at tilbagetrække dit samtykke

Du har til enhver tid ret til at trække dit samtykke til behandling af dine personoplysninger tilbage. Hvis du ønsker at trække dit samtykke tilbage, beder vi dig logge ind i systemet ved at bruge dit brugernavn og adgangskode eller ved at kontakte os.

Sikkerhed

Vi har gennemført passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at personoplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes, ændres eller forringes samt mod, at de kommer til uvedkommendes kendskab eller misbruges.

Kun medarbejdere, der har et reelt behov for at få adgang til dine personoplysninger for at udføre deres arbejde, har adgang til disse.


Klage til Datatilsynet
Du har mulighed for at klage over vores behandling af dine personoplysninger til Datatilsynet. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på Datatilsynets hjemmeside www.datatilsynet.dk.

 

Denne persondatapolitik er senest revideret 24. juni 2021

 


[1] Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af direktiv 95/46/EF

[2] Lov om supplerende bestemmelser til forordning om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger, Lov nr. 68 vedtaget af Folketinget ved 3. behandling den 17. maj 2018.​​

 

Læs mere om hvordan vi håndterer dine data her


Alle felter markeret med en rød stjerne skal udfyldes. ( * )